sunnuntai 17. helmikuuta 2013

Miten onnistut mobiilisti sähköpostimarkkinoinnilla? - tehtävä 7.


Tamara Gielen zu Relevanz und Mobile im E-Mail-Marketing

Internet-markkinoinnin työkalut ovat vielä itsellenikin hakusessa, mutta sähköposti on tutumpi ja markkinointi itsellään vielä tutumpi. Joten yritän selittää miten onnistutaan sähköpostimarkkinoinnilla tekemään kauppaa. Varttuneemmille, englanninkielisille lukijoille suosittelen videoklipin katsomista Frankfurtin E-mail Exposta 5.2.2013. Siinä Tamara Gielen kertoo missä maailmalla mennään sähköpostimarkkinoinnissa. Sekä tässä ohjeita miten tehdä yksinkertainen viesti Yksinkertaisia vinkkejä sähköpostimarkkinointiviestin kirjoittamiseen

Kaikilla meillä on jokin sähköpostiosoite, kuten .hotmail.com tai .gmail.com. Olet varmaan saanut sähköpostiisi tarjouksia, ainakin kännykkätarjouksia ja puhelinliittymätarjouksia, kuten Elisasta tai DNAlta. Helpoin tapa yrityksillä onkin lähettää kiinnostavia tarjouksia suoraan kännykkään tai tablettitietokoneeseen eli mobiililaitteeseen.

Tällä hetkellä maailmalla sähköpostia lukee 4/5 (neljä ihmistä viidestä ihmisestä) mobiililaitteestaan. Kuinka monta viestiä olet sinä saanut, jossa on tarjottu sinulle jotain? Ja montako viestiä on tullut kavereilta? Etkö luekin ensin kavereilta tulleet viestit ja sitten muut, tai jopa poistat ne muut viestit lukematta niitä?

Hauskat ja helpot, piilotetut markkinointiviestit


Yksinkertaiset ja hauskat viestit on kiva lukea, eikö vain? Niistä tulee hyvälle mielelle. Jos viesti tulee mobiiliisi sellaiseen aikaan, että sinulla on aikaakin lukea muutamat rivit, voit ehkä tarttua tilaisuuteen ja vastata viestiin. Varsinkin jos sinulle tarjotaan sellaista, jota olet jo halunnutkin hankkia. Jos ostaminen on tehty helpoksi, eli pääset heti ostamaan mobiilin avulla, voit jopa ostaa sen heti. Siihen tarvitaan yleensä pankkitunnuksia ja pankki- tai luottokorttia, jotka voivat olla mukana taskussa tai laukussa. Tiesitkö, että suosituimpia ostoksia viime vuonna olivat vaatteet, elokuvat, matkat, pääsyliput ja pelit.

Muutama vinkki onnistumiseen


Muista yksinkertaisuus ja hauskuus viestin sisällössä. Mieti ennakkoon tarkasti kenelle viesti lähtee eli mitä vastaanottaja voisi ostaa. Ajattele onko mobiili se oikea paikka markkinoida (eli jakelukanava) vai olisiko kotona olevalla kannettavalla tietokoneella helpompi lukea ja enemmän aikaa lukea sähköpostit. Muista, että ihmiset lukevat kännykästään viestejä lähes joka paikassa ja tekevät yhä nopeampia päätöksiä ostaessaan jotain. Jos tarjoat viestin avulla sellaista mikä on helppo hankkia 'tässä ja nyt'  voit ehkä saada kaupan aikaan. Varsinkin jos viestin saaja ehkä haluaisi juuri sillä hetkellä hankkia vaikka tarjottuja pääsylippuja konserttiin.  Eli yksinkertaisesti opi tuntemaan ne asiakkaat, joille lähetät viestiä - lähetykset voidaan automatisoida eli laittaa jakeluun tiettynä kellonaikana.  Eli tee niin mielenkiintoisia viestin aloituksia, että vastaanottaja ainakin aloittaa lukemisen ennenkuin poistaa sen lukematta koneestaan.


1 kommentti:

  1. Totta töriset. Tuossa olisi muuten mielenkiintoinen blogipostaus itsessään: Sähköpostikampanjan optimointi kännykkään.

    VastaaPoista