sunnuntai 17. helmikuuta 2013

Google Analytics-raportin tulkitseminen - kotitehtävä 8.

Kiitos Ilkalle Google Analytics-malliraportin toimittamisesta, jota yritän tulkita parhaani mukaan. Mielestäni kolme tärkeintä löydöstä tilastoissa oli kävijöiden suorat käynnit 71,73 %, joka oli huomattavan suuri määrä 421 käynnistä. Yksilöityjä kävijöitä oli 151, joista reilu puolet poistui välittömästi sivustolta. Eivätkö he löytäneet sieltä mitään mielenkiintoista? Ja miten he olivat ylipäätään tulleet sivuille suoraan? Kolmas tärkein löydös oli, että kävijöissä oli sivulle uskollisia peräti 64,13%, jotka tulivat uudelleen ja viipyivät siellä kymmenisen minuuttia. Tutustu raporttiin


Konversiota kasvattamalla lisää tehoa ja tietoa asiakkaasta

Sivut tulisi tutkia paremmin, eli mitä asiakkaat tekevät sivuilla ja miksi he tulevat uudelleen. Tärkeintä olisi myös testata sivuja sisällöllisesti (Google Website Optimizer linkki), tehdä monimuuttujatestaus sekä käytettävyystestaus. Saatujen tulosten perusteella kehitetään nettisivuja.

Sivuja tulisi kehittää ainakin siten, että yksilöidyt kävijät saadaan viipymään sivustolla pidempään, varsinkin ne jotka heti poistuivat sivustolta. Keinoina esim. uutiskirjeen tilaamismahdollisuus sekä suosittelumahdollisuus sosiaalisen median avulla (tykkäämiset Facebook), linkitykset ja seuraamiset Twitter ja RSS-syötteen tilaamiset. Samalla sivujen ylläpitäjä saisi tärkeää tietoa kävijästä suoramarkkinointia varten, kuten yhteystietoja, tarvekartoitusta jne.

Klikkaa alla olevaa videota, jossa lyhyesti kerrotaan esimerkkejä miten nettisivujen konversiota voidaan helposti nostaa. Linkki Redeye.com sivustolle


Mobiiliversio käyttöön


Raportista ilmenee, että mobiilikäyttäjiä oli vähän. Johtuuko se sivuston rakenteesta ja siitä että sitä ei ole tehty mobiilikäyttön. Mikäli näin on tulee sivut myös rakenteellisesti luoda mobiilikäyttäjiä suosivaksi.








1 kommentti:

  1. Mitäs luulet mikä oli ko. sivu? Oikea vastaus löytyy Jukan blogista.

    VastaaPoista