Konversiota kasvattamalla lisää tehoa ja tietoa asiakkaasta
Sivut tulisi tutkia paremmin, eli mitä asiakkaat tekevät sivuilla ja miksi he tulevat uudelleen. Tärkeintä olisi myös testata sivuja sisällöllisesti (Google Website Optimizer linkki), tehdä monimuuttujatestaus sekä käytettävyystestaus. Saatujen tulosten perusteella kehitetään nettisivuja.Sivuja tulisi kehittää ainakin siten, että yksilöidyt kävijät saadaan viipymään sivustolla pidempään, varsinkin ne jotka heti poistuivat sivustolta. Keinoina esim. uutiskirjeen tilaamismahdollisuus sekä suosittelumahdollisuus sosiaalisen median avulla (tykkäämiset Facebook), linkitykset ja seuraamiset Twitter ja RSS-syötteen tilaamiset. Samalla sivujen ylläpitäjä saisi tärkeää tietoa kävijästä suoramarkkinointia varten, kuten yhteystietoja, tarvekartoitusta jne.
Klikkaa alla olevaa videota, jossa lyhyesti kerrotaan esimerkkejä miten nettisivujen konversiota voidaan helposti nostaa. Linkki Redeye.com sivustolle
Mobiiliversio käyttöön
Raportista ilmenee, että mobiilikäyttäjiä oli vähän. Johtuuko se sivuston rakenteesta ja siitä että sitä ei ole tehty mobiilikäyttön. Mikäli näin on tulee sivut myös rakenteellisesti luoda mobiilikäyttäjiä suosivaksi.
Mitäs luulet mikä oli ko. sivu? Oikea vastaus löytyy Jukan blogista.
VastaaPoista